• Välkommen
Fri frakt på alla ordrar över vid 999:-

Ångerrätt & Retur

5. Ångerrätt

När du köper varor på webbplatsen har du som kund en 14-dagars ångerrätt som gäller från det att du har fått en artikel som du har beställt.

5.1 När du utövar din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar det. Meddelandet ska skickas till oss [email protected] ditt meddelande måste ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor returen gäller tydligt anges.

Du ska returnera produkterna till oss omedelbart och senast 14 dagar efter ångermeddelandet.

Du ansvarar för returfrakt, leverans och skick för produkterna vid retur, produkterna ska därför skickas väl förpackade och i originalförpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar minskningen i värde jämfört med produktens ursprungliga värde när produkten används eller skadas.

5.2 Ångerrätten gäller inte för:

Produkter som har tätats (förseglats) av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen (tätningen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktären av förseglad ljud- eller videoinspelning och där förseglingen har brutits av dig.

Speciellt tillverkad produkt, som har skräddarsys för dig eller har en tydlig personlig touch efter dina önskemål.

Tjänster som har slutförts och där du uttryckligen har godkänt att tjänsten startas utan ångerrätt. Varor som snabbt kan försämras, t.ex. mat.

Enstaka nummer av tidningar eller tidskrifter. För mer information om den lagstadgade ångerrätten, se här.

Klagomål och klagomål

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten fortfarande skadas eller levereras felaktigt när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att rätta till felet kostnadsfritt.

Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt artikel.

Klagomålet måste skickas omedelbart efter att bristen har upptäckts.

6.1 Hur går du vidare med ett klagomål?

Eventuella fel och defekter måste alltid rapporteras till [email protected] där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt kommer vi att ersätta dig för den defekta produkten i enlighet med tillämplig konsumentskyddslagstiftning. Vi ansvarar för returfrakt för godkända klagomål.

Vi förbehåller oss rätten att vägra ett klagomål om det visar sig att produkten inte är defekt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer vi riktlinjer från Allmänna klagomålsnämnden, se arn.se.